tirsdag den 31. marts 2020

Kartoffeldag

Det skønne vejr lokker til arbejde i urtehaven. Læggekartoflerne har ligget siden 8. februar og er aldeles klar til at blive lagt i jorden.
Det blev de så i går 31 stk. fine store wildmosekartofler ( vores favorit). Der var 9 stk. i overskud. Dem lagede jeg på FB i gruppen "Jægerspris min by" til gratis afhentning. Der dukkede en op som var interesseret - dejligt jeg ikke behøvede kassere dem.
Vi har ganske vist stadig lidt nattefrost - men det kan vi klare med en plastdyne, hvis det bliver for koldt. Egentligt foretrækker jeg helst den langsomme vækst - bilder mig ind udbyttet bliver større.
Når jeg er helt sikker på frosten ikke kommer bliver der sat løg, sået gulerødder og rødbeder.
Resten: ærter, bønner og grønkål må vente til omkring/midt i maj.
Huni og jeg gik vores lange tur til Landerslev strand. Her er vi heldige at være helt os selv og Huni kan få strukket ud og løbet igennem.




Sidste sæsons sidste grønkål - vores høns sætter stor pris på denne delikatesse, 
som hænges op i hønsegården

Ingen kommentarer:

Send en kommentar