onsdag den 6. maj 2020

Operation "pelsknuder" i halen skal væk.

Huni ligner ind imellem noget der er løgn. Hans pels er jo lidt voldsom p.gr.a. han er neutraliseret.
Det giver ofte pelsknuder i fanerne og halen.
Fanerne er nu ekstra sommerklippet efter turen hos Anicura-København - så her er alle knuder væk.
Hans hale var under indlæggelsen pakket fint ind så den ikke blev fyldt med faces og blod.
Efter udpakning kunne jeg godt se, at jeg måtte gøre noget.
Et råd fra en god hundeven om at opløse noget pelsbalsam i en skål vand - lade det sidde lidt - skylle med rent vand, var den simple opskrift.
Her i dette lille forum kan jeg godt røbe, jeg benyttede alm. menneske balsam som vi ligger ret godt i (fejlkøb).
Hans forben og albuer fik også en tur.
Det har hjulpet gevaldigt - nok mest den halebørstning der nu har stået på i en lille uges tid. Det sker mens hans spiser og jeg kan faktisk tage ret godt fat.
Nu har han nok den flotteste pels på halen nogensinde uden en eneste pelsfilter.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar