lørdag den 18. april 2020

Her er meget stille

Her på fjerde dagen efter Hunis operation er her meget stille.
Han opholder sig mest inde, er kun på korte gåture og kun i haven når enten Jan eller jeg er der.
Ingen tvivl om han er ked af det - nærmest som en Corona-karantæne.
Han kan jo så - hvis han ellers forstod det - glæde sig over det kun er til på torsdag, hvor stingene fjernes, samt at solen skinner og Fru Larsen har en del havearbejde at udføre og brænde der skal køres under tag.
Da jeg hentede Huni i onsdags efter operationen var der kaos på klinikken så jeg fik ikke - som jeg ellers plejer talt, med den opererende dyrlæge om, hvordan operationen var gået og hvordan efterforløbet kan forventes at blive.
Derimod var det en af de unge piger som overrakte mig en noget slukøret Huni ude ved bilen.
På mit spørgsmål om jeg skulle dryppe øjet fik jeg svaret: NEJ - Det undrede mig gevaldigt så jeg spurgte igen for at være sikker.
Da min mobilepay kun går op til 2000 bananer måtte jeg ind på klinikken og betale. Her spurgte jeg igen "skal der dryppes øjne?" svaret der blev givet: NEJ:
Så jeg betalte (med kort) og sendte en stor tak til Hunis sygeforsikring, der dækker 2/3-del.
Torsdag  morgen var der temmelig meget betændelse ved øjet. Så for en sikkerhedskyld ringede jeg til dyrlægen og fik fat i ham der havde opereret Huni. Og selvfølgelig skal der dryppes øje - Han beklagede meget den sårlige overlevering og undskyldte med "travlhed" (der var meget travlt - folk stod i klumper ude foran klinikken - og inde).
Den undskyldning kunne jeg ikke bruge til noget. Jeg blev bedt om at ringe fredag og give en opdatering.
I løbet af torsdagen fik Huni dårlig mave, der kun blev være. Så er det godt at have husapoteket i orden. Der er altid "stoppende" på lager.
Fredag talte jeg så med dyrlægen igen. Betændelsen i øjet var væk, men jeg tænker det måske kan have gjort at det ene sting nok er gået op, for jeg kan se en anelse af han øje under blinkhinden.
Det sker vist ofte for dyrlægen havde nævnt det under vores snak.
I dag er der så en lille bølge i blinkhinden - så måske klarer Huni selv at fjerne alle sting inden torsdag.
Jeg tør slet ikke tænke tanken at operationen ikke har gjort det den skulle, nemli at give hornhinden ro til at vokse sammen. Hunis maven har det bedre, men der gives stadig "stoppende"




Ingen kommentarer:

Send en kommentar