torsdag den 6. februar 2020

Masser af succes


Nogen ting tager længere tid end andre.

Nu fx vores Challenge hos Johanna. Vi har 14 dage til at lære hunden at flyttet snuden fra en kegle til en anden kegle som vi holder i hænderne.

Vi har trænet tre gang – og Huni kan det simpelthen så flot. Progressionen nu hedder ”flere gentagelser” – og det tror jeg næppe bliver vanskeligt.

Så er der ”kom når jeg kalder/fløjter. Det har Huni kunnet indtil han blev ca 7-8 måneder- så var det slut og der skulle flyttes fugle, rådyr og andet vildt.



I lange – lange perioder har Huni så kun løbet frit ude i fjorden, når det var lavvande og langt - langt væk fra hadehunden Harry.



Efter en meget lang pause forsøger jeg så igen at slippe Huni på land. Dog kun langt fra alfavej og hvor jeg er 90 % sikker på vi ikke møder andre.

Og det går faktisk ganske fint.

Jeg har fundet et nyt sted – en meget åben eng- langt fra trafikken. Huni er simpelthen i verdensbedste humør når han får lov at løbe frit. Han kan også tåle jeg tager linen af og så vente på jeg siger ”FRI” – der arbejdes på at ventetiden forlænges.



Og det går altså så godt- I dag kom Huni hver eneste gang jeg fløjtede. Og helt uvant var der mennesker og hunde ikke tæt på men i synsfeltet. Jeg er ikke sikker på Huni så dem, men trods han havde styring lige mod vandet vendte han på en tallerken og kom da jeg fløjtede.

Mor er glad og lykkelig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar